Sitat:
Opprinnelig skrevet av naken gutt
Jeg er 18 år og går siste år på VGS. Og nestenalle jentene på skolen min har ett tonn sminke i ansiktet og tror de er over alle andre. Det er bare måten de oppfører seg på. Når jeg begynte siste året på VGS, trodde jeg de fleste hadde endret seg men nei da. Blir dette annerledes på høyskole/universitet?
En annen ting også. Jeg er ikke den kjekkeste eller peneste i verden det vet jeg. Jeg er også veldig sjenert og er ikke flink til å snakke med jenter. Men når kommer jentene i det stadiet at de vil ha en kjæreste for det han har på "innsiden" og ikke at han er så utrolig kjekk.(Kjekk på VGS, er buksa på knære, hårstrikk rundt ankelen og nok voks i håret til at det står av seg selv i en uke)
Jeg har lyst på kjæreste, men jeg er som sagt ikke flink til å snakke med jenter. Noen som har noen tips?
Eneste jeg klarer og snakke om er skole, jeg vet liksom ikke om noen temaer.
|
Norske jenter, spes de unge har høyt "bitch shield" Dvs at de viser lite tegn til interesse ovenfor gutter, selv om de egentlig er interessert. Og hvis du føler deg usikker ovenfor jenter vil de merke det på ditt kroppspråk etc.
Usikkerhet virker frastøtende hos de fleste jenter....Er du ikke komfortabel med deg selv vil ikke de være komfortable med deg heller.
Noen tips er å trene på å snakke med jenter, lær deg å være komfortabel og selvsikker rundt jenter. Velg ut en jente du liker, prøv deg på henne på en diskre måte uten å være desperat og mens du snakker med henne skal du ha den innstillinga her " Er hun bra nok for meg?"
Prøv også å kle deg slik at du skiller deg litt ut, dvs ikke på en teit måte men på en kul måte. Vis at du har noe annet å tilby enn "average Joe"